NALAGANJE

Vnesite besedilo za iskanje

Cherie Plausteiner: Vozel kot dekoracija

Cherie Plausteiner: Vozel kot dekoracija

Deli

Makrame je umetnost prepletanja vrvi, ki naj bi izhajala iz 13. stoletja, ko so ga arabski rokodelci uporabljali pri zaključkih tkanih izdelkov, denimo šalov in brisač. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je postal vsesplošno priljubljen, nato utonil v pozabo in doživel veliki povratek v zadnjih letih.

Preden ste postali samostojna podjetnica ste magistrirali na področju fotografije. Kdaj ste prvič spoznali, da bo vaša življenjska pot tesno prepredena z ustvarjanjem?

Mislim, da se je to spoznanje, ali bolj želja, porodilo že v otroštvu. Oba, dedek in babica, sta bila slikarja, ki sta tudi delala na področju dizajna in ilustracije, tako da sem bila vedno obkrožena z njuno umetnostjo.

Kako se vaše fotografsko znanje povezuje z vašo trenutno dejavnostjo?

Seveda je to znanje več kot priročno, saj vsak samostojni podjetnik potrebuje material za promocijo, in v mojem primeru, tudi za spletno trgovino itd. Sploh dandanes, ko so te digitalne podobe in fotografije, ki jih ljudje povezujejo z nekim brandom, tako zelo pomembne.

Kaj vas je vodilo prav k makrameju?

Prvič sem ga zasledila leta 2018, ko sem zaključevala z izobraževanjem, in nisem bila čisto prepričana, kako naprej. Verjetno sem čutila željo po ustvarjanju v neki drugi smeri. Ker me privlači ta »retro boho« dizajn, sem se seveda hitro navdušila nad makramejem.

Makrame pogosto asociiramo s košatim zelenjem in t.i. boho slogom. Se tudi osebno najdete v njem, ali imate raje kakšno drugačno estetiko?

Prav gotovo se tudi osebno najdem v tem slogu. Vendar pa imam rada čiste linije, minimalizem, s čim več simetrije in nevtralnih barv.

Kako se lotite zasnove novega izdelka?

Čakam na navdih in takrat, ko ga imam veliko, se hitro lotim skiciranja. Res se trudim, da bi bili moji izdelki moji in vsaj malce drugačni. Upam, da mi uspeva.

Kakšno vlogo pri vašem delovanju igrajo družbeni mediji?

Družbeni mediji igrajo pomembno vlogo, saj šele takrat, ko stvar objaviš, stvar zaživi. Na Instagramu sem skozi leta pridobila, kar nekaj sledilcev, vendar ne vem, kako velik vpliv je to imelo oz. ima na uspešnost prodaje. Trenutno se mi zdi, da je vse prenasičeno z vsem, tako da stvar stoji, ne glede na to ali se ukvarjam z njo ali ne. Želim si, da mi to ne bilo tako težko, vendar sem velik antitalent za samopromocijo.
Sploh pa so družbeni mediji včasih katastrofalni za motivacijo. Nemalokrat si ljudje prilastijo moje fotografije in dizajne ter jih objavijo na svojih družbenih omrežjih. To me najbolj prizadane, saj v to vložim veliko truda.

Ustvarili ste tudi prelepo serijo grafik v tehniki linoreza. Lahko v prihodnosti pričakujemo več tovrstnih del?

Najlepša hvala, to mi zelo veliko pomeni. Ja, zelo si želim še naprej ustvarjati v tej smeri. Še vedno se učim, ker je veliko bolj zahtevno, kot sem si predstavljala. Predvsem moraš biti zelo natančen, ker se zelo hitro zgodi, da linijo zarežeš narobe, kar lahko izniči veliko vloženega truda.

Kje iščete navdih?

Povsod. Najbolj me navduši delo drugih ustvarjalcev.

Kako slovenski trg tretira ustvarjalce?

Moja izkušnja je, da je tu še posebej težko uspeti in si izboriti svoje mesto. Zato sem se že na začetku usmerila na globalni trg in zdaj večino izdelkov prodam v tujino.

Se želite preizkusiti še na kakšnem drugem ustvarjalnem področju?

Zelo mi je pri srcu tudi grafično oblikovanje, tako da včasih zase ustvarim tudi kaj v tej smeri.

Kakšne načrte imate za prihodnost svoje blagovne znamke?

Kar se tiče makrameja, nisem čisto prepričana. Opažam, da je to stvar, ki jo ljudje raje sami naredijo, kot kupijo, tako da bom morda nadaljevala s tutoriali, vendar me trenutno bolj vleče v smer grafike.

Intervju: Knots & Wallflowers

Fotografije: Arhiv Cherie Plausteiner

Pripravila: Neža Pečan

Oznake: