NALAGANJE

Vnesite besedilo za iskanje

Intervju: Čisto kot prave

Intervju: Čisto kot prave

Deli

Vrhunsko izdelano umetno cvetje v svetu ni več novost, pri nas pa si šele utira pot. Avstralsko franšizo je k nam pripeljala podjetnica Eva Milojević, ki trdno stoji za idejo in pravi, da so ti aranžmaji celo bolj ekološki od naravnih rož.

Kako ste prišli na poslovno idejo za oddajanje umetnih aranžmajev? Zdi se precej nenavadno, celo drzno za slovenski trg.

Preko znanca in dobrega prijatelja, ki je vzpostavil franšize po Avstriji. Zamisel se je res zdela nenavadna, a hkrati je bila v veliko pogledih zelo smiselna. Najpomembnejši vidik, ki je pretehtal pri odločitvi, je bil ekološki, saj se do takrat nisem zavedala posledic, ki jih cvetličarska panoga vsako leto zada okolju.

V katerem sektorju je največ zanimanja za vašo storitev?

V panogah, kjer je večja frekvenca strank in kjer je pomembno, kakšen vtis dobimo, ko vstopimo v prostor. Torej hoteli, kozmetični in frizerski saloni, notarji, odvetniške družbe in podobno.

Kateri je glavni izziv, s katerim se srečujete?

Ozaveščanje uporabnikov o ekološki prednosti naših aranžmajev. Težko je razumeti, da ima nekaj, kar je narejeno s pomočjo človeške roke in strojev, manjši ekološki vpliv kot rože, ki rastejo iz zemlje. Uporabniki to sprejmejo šele, ko predstavimo, v kakšnih razmerah so te rože (večinoma, vse spoštovanje lokalnim pridelovalcem) vzgojene, na primer nekje v Afriki, kjer delovna sila ni plačana, kot bi morala biti, in je zemlja zastrupljena z gnojili ter pesticidi in kjer vodo, ki jo primanjkuje, uporabljajo za zalivanje. Nato mora cvetje še z letalom prileteti v Evropo. Zmaga za naravo in nas vse je vsaka nova stranka in vsak šopek, ki ni kupljen pri večjih trgovcih.

Kakšna je primerjava med vašimi aranžmaji in rezanim cvetjem? Kaj so pozitivne, kaj negativne strani?

Prednosti naših aranžmajev je zagotovo ekološki. Poleg tega šopek ne zahteva vzdrževanja, torej ni menjanja vode, nobenih žuželk, neprijetnega vonja, ni alergij, aranžmaji so cenovno ugodnejši. Minus pa za zdaj ta, da aranžmajev ni mogoče sestaviti po lastni želji,

Vam poslovno strategijo narekuje matično podjetje iz Avstralije, ali vam puščajo proste roke?

Poslovna strategija je kar strogo začrtana, kar načeloma niti ni slabo, saj so tu leta izkušenj podjetja, ki so prinesle rezultate. A matično podjetje je vedno odprto za nove predloge, saj se zaveda, da posel po vsem svetu ne more potekati enako.

Katerih pristopov trženja uporabljate? Kaj najbolje deluje?

Najbolj deluje trkanje na vrata. Nobena slika in noben telefonski pogovor nima takega učinka kot osebni obisk, ko pridemo z aranžmajem v strankin prostor, ga pravilno umestimo in potem še pustimo tam brezplačno in brez obveznosti za kakšen teden, da se ga navadi.

Kako Slovenci sprejemamo koncept umetnega šopka? Kakšni so odzivi v primerjavi s tujino?

Načeloma imajo umetne rože precej slabo konotacijo. Le kdo se ne spomni nageljnov, za katere si takoj vedel, da so umetni? K sreči so materiali in postopki izdelave na tem področju zelo napredovali. Ko stranke na lastne oči vidijo ta napredek, ne morejo verjeti, da je cvetje umetno.

Katera cvetlica je najbolj zastopana v vaših aranžmajih? Za kakšne barve se stranke najraje odločajo?

Odvisno od dizajna šopka. Na voljo je vse, od eksotične rajske ptice in protee do vedno modnih potonik, vrtnic in tulipanov. Stranka se običajno prepusti naši presoji, saj ve, da je za nas videz prav tako pomemben kot zanjo. Je pa res neverjetno, kako resničen je pregovor “Vsake oči imajo svojega malarja”. Šopek, ki se nekomu ne zdi nič posebnega, drugega naravnost osreči, ko ga vidi.  

Katero barvo aranžmajev sami največ uporabljate doma?

Večinoma belo. Sem minimalist po duši, in ker so naši šopki bogati, zase vedno vzamem belo barvo.

Tudi sami se radi lotite prenove, dekoracije in stilnega urejanja interjerja. Kateri slog vam je blizu, kaj vas navdihuje?

Trenutno živim z wabi-sabi filozofijo, ki se prenaša tudi v interjer. Tako da so največji navdih prav gotovo stari kosi pohištva, ki doma ali v pisarni zasijejo v novi luči. Neverjetno je, koliko duše dobi prostor s kosi, ki so postarani ali imajo morda kakšno nepravilnost. S tem nas učijo, da je lepota miniljiva in seveda subjekt opazovalčevih oči.

Po izobrazbi ste kozmetičarka in grafična oblikovalka. Kako vam ta, z estetiko prepletena znanja pomagajo pri delu, ki ga opravljate?

Nisem prepričana, ali mi. No, da si znam sama oblikovati in pripraviti letak za tisk, prav gotovo. Vse ostalo prepuščam intuiciji in kmečki pameti.

Kateri prostor v domu imate najraje?

Trenutno je to spalnica, saj je bila zadnja deležna kozmetičnih popravkov in je zagotovo od vseh prostorov najbližje dokončanju. Če se urejanje prostora sploh kdaj res konča.

Kakšna je vaša vizija za prihodnost podjetja?

Vizij je kar precej, potenciala za izboljšavo je ogromno in dokler bom videla ta potencial, bi želela nadaljevati in razvijati posel. Definitivno bi rada v sodelovanju z matično franšizo dosegla, da bi bili dizajni šopkov še bolj prilagojeni evropskemu trgu. Mogoče bo prišlo do sodelovanja s kakšnim slovenskim proizvajalcem stekla, morda s kakšnim oblikovalcem. Idej ne zmanjka.

Kakšen nasvet bi dali mlajšim podjetnicam in podjetnikom?

Če je nekaj tvoja strast, naredi vse, kar je v tvoji moči, da to dosežeš. Nobena pot ni lahka, vsaka podjetniška pot je prepletena z ogromno dela, motivacije, samoiniciative in nič ti ne pade z neba. Ampak na koncu je vredno. Tudi ob neuspehu ni treba izgubiti volje.

Intervju: Eva Milojević, direktorica podjetja Floral Image
Pripravila: Neža Pečan
Fotografije: Tjaša Barbo, Arhiv Floral Image

Oznake:

Morda vam bo prav tako všeč