Kamen v marmornatem videzu se zaradi svoje prosojnosti pojavlja kot senčilo za svetila, že vse od starega Egipta pa ga uporabljajo za izdelavo manjših dekorativnih predmetov. Gre za mineralno kamnino, precej mehkejšo od marmorja, zaradi česar je preprost za obdelavo. Ker je občutljiv na vodo, je uporaben izključno v notranjih prostorih. Zelo tanke plošče alabastra najdemo vpete v okvirje, ki tvorijo prosojne dekorativne stene ali okna. To je posebno značilno za bizantinske cerkve, pa tudi italijanske v srednjem veku.
Pri mešanju vzorcev je ključna izbira prave kombinacije le-teh, za osnovo pa je najbolje vzeti samo eno barvo ali dve komplementarni. Živahen interier lahko dosežemo z uporabo tapete, ki ji dodamo oblazinjen kos pohištva v akcentni barvi in ga dopolnimo z vzorčasto blazino ali preprogo. Bolj umirjen učinek dosežemo s podobnim pristopom, le da se držimo monokromatske barvne lestvice. Izvrstno se dopolnjujeta geometrijski in rožast vzorec v ustreznih barvah, svoj pečat pa pustijo tudi različni materiali in teksture.
Rumena barva je še vedno močno prisotna v interierjih, njeno smiselno nadaljevanje pa je bolj glamurozna različica: zlata. Vnesemo jo lahko kot drobne poudarke in dekoracije, kipce, ure, blazine in pladnje, ali pa kot bolj trajne kose, denimo mizice, tapete, svetilke… Poleg luksuza nam zlata podari občutek topline, posebno, kadar je kombinirana s prijetnimi tekstili ali lesom. Starano zlato poskrbi za starinski učinek. Zmagovalni par z zlato tvorita bela ali črna, z rdečo pa dosežemo drznejši, ekstravaganten efekt. Pogosto jo najdemo tudi v tandemu z žametno modro ali zeleno, orehovo rjavo, vinsko ali terakota barvo.
Pripravila: Neža Pečan
Sledite nam