NALAGANJE

Vnesite besedilo za iskanje

Začetek avtomobilske e-revolucije: oblikovalec Robert Lešnik v Sloveniji predstavil svoja izdelka – EQS in EQB

Začetek avtomobilske e-revolucije: oblikovalec Robert Lešnik v Sloveniji predstavil svoja izdelka – EQS in EQB

Deli

Vodja zunanjega oblikovanja vozil znamke Mercedes-benz Robert Lešnik je sodeloval pri slovenski premieri električnih modelov EQS in EQB, dogodek pa je obogatil z nadvse zanimivimi informacijami o svoji vlogi pri električnem preporodu najstarejše avtomobilske znamke na svetu.

Sprva bi lahko rekli, da je EQS električna različica predsedniškega razreda S. A čeprav je primerjava na prvi pogled smiselna, gre pri EQS za oblikovno in tehnološko nadgradnjo najprestižnejšega mercedesa. EQS je 5,2 metra dolga limuzina z velikanskim baterijskim paketom (90,6 ali 107,8 kilovatne ure), v notranjosti ima tri zaslone, ki so pospravljeni pod velikim, ukrivljenim varnostnim steklom in se pohvali s tako napredno umetno pametjo, da bi lahko postal član elitnega kluba Mensa. Za vrh električne ponudbe pri Mercedes-Benzu bo treba pripraviti vsaj 105 tisoč evrov (različica EQS 350). “Večini ni všeč, ni problema. Ni treba narediti nečesa po okusu vsakega,” pa je njegovo zunanjo podobo ob lansiranju modela EQS na slovenskem trgu komentiral Robert Lešnik, vodja zunanjega oblikovanja pri Mercedesu.

Model EQS je poleg modela S najbolj prestižen Mercedes pri nas.

Tako korenite spremembe, pravzaprav kar revolucije, avtomobilizem od svojih začetkov praktično še ni doživel. Prehod na električni pogon popolnoma spreminja pravila igre, podjetja pa se na to odzivajo zelo različno. Kot pravi oblikovalec Robert Lešnik, je Mercedes ubral pot čisto ločenega razvoja električnih in ostalih vozil, čez desetletje, ko bodo počasi električna prevladala, pa bo sprva stranska veja oblikovanja postala vodilna. Na posebnem dogodku nam je povedal še veliko drugih izjemno zanimivih stvari, s poudarkom na dveh trenutno najbolj aktualnih modelov iz linije EQ pri nas. To sta kompaktni športni terenec EQB, ki ponuja do sedem sedežev in zastavonoša nove dobe stuttgartske zvezde – prestižna limuzina EQS.

EQB je navzven in v notranjosti zelo podoben GLB-ju, le nekaj oblikovnih malenkosti ima, ki so značilne za zasedbo EQ.

Družinski prehod na elektriko

EQB je navzven in v notranjosti zelo podoben GLB-ju, le nekaj oblikovnih malenkosti ima, ki so značilne za zasedbo EQ. Denimo črno ploskev, kjer bi sicer bila maska z režami za zajem zraka, potem je tu še svetlobni trak, ki povezuje oba žarometa, nova je oblika platišč (20 palcev), malce drugače pa je oblikovana tudi zadnja plat.

Tudi v kabini je vse, več ali manj, enako kot pri GLB-ju, vključno s prostornostjo, katerega pametna razporeditev dovoljuje konfiguracijo s sedmimi sedeži. Ostaja tudi 14-centimetrski vzdolžni pomik druge vrste sedežev.

Jasno, najbolj ključno pri vsem skupaj se skriva pod motornim pokrovom in v dnu vozila, kjer so pospravljene baterijske celice. Na voljo so izvedbe 250, 300 4matic in 350 4matic z močjo od 140 do 215 kW (190 do 292 KM), moč pa črpajo iz 66,5 kWh baterijskega sklopa. Dovolj, da bo z enim polnjenjem lahko prevozil do 472 kilometrov. Moč polnjenja z izmeničnim tokom znaša največ 11 kW, medtem ko z enosmernim tokom obljubljajo do 100 kW.

Kot pravijo pri Mercedesu, bo kasneje na voljo tudi večji baterijski sklop, ki naj bi bil dovolj za avtonomijo preko 500 kilometrov.

Robert Lešnik, dolgoletni vodja oblikovanja pri Mercedesu pravi, da maska ostaja pomemben oblikovalski element e-vozil. Za masko se skriva obilica senzorjev in radar, ki pripomore k večji varnosti.

Nova merila

Mercedesov nov električni model z vrha ponudbe pričakovano ponuja presežke na vseh področjih. Gre za avtomobil, ki je 5,21 metra dolžine in 1,92 metra širine po velikosti zunanji velikosti bližji osnovni, v kabini pa podaljšani izvedbi klasičnega razreda S. Zasnovan je na novi prilagodljivi platformi MEA, ki omogoča tako pogon na zadnji kot na vsa štiri kolesa, pohvali pa se tudi z izjemno aerodinamično karoserijo z rekordnim količnikom zračnega upora, ki znaša le 0,20.

Na voljo so dvokolesno in štirikolesno gnane različice, čisto osnovna EQS 350 z 215 kilovati moči in manjšo baterijo (90,6 kWh) in nato še preostalih pet z baterijo s kapaciteto 107,8 kilovatne ure. Moči preostalih se začnejo pri 245 in gredo vse do 484 kW (¸658 »konjev) pri EQS AMG 53 4matic. Pojem prestiža je EQS 580 4matic s 385 kilovati (523 KM) moči in 855 Nm navora ter prenosom na vsa štiri kolesa. Do stotice potrebuje vsega 4,3 sekunde, medtem ko je končna hitrost omejena na 210 kilometrov na uro.

Doseg najbolj »požrešne« izvedbe AMG po ciklu WLTP znaša 570 kilometrov, medtem ko EQS 450+ obeta 759 kilometrov vožnje brez postanka, oziroma kakih petnajst kiometrov manj, saj je pri nas že v osnovi opremljen z lepšimi, a malenkost bolj potratnimi 19-palčnimi platišči. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo 11 ali 22 kilovatov, z enosmernim pa do 200 kilovatov, kar pomeni, da je mogoče baterijo napolniti od 10 do 80 odstotkov v 31 minutah. Za učinkovito polnjenje skrbi elektronika, tudi tako, da denimo svetuje dva postanka na hitrih polnilnicah namesto enega na počasnejši.

Notranjost, o kateri smo že nekajkrat pisali, se pohvali z armaturno ploščo z zaslonom na dotik, ki se razprostira prek celotne širine armaturne plošče in nadomešča čisto vse, kar bi sicer našli na njej. Zaslon je širok neverjetnih 141 centimetrov, poganja pa ga 8-jedrni procesorski sistem, 24 GB RAM-a in hitrost RAM-a 46,4 GB/s.

Med tehnološkimi sladkorčki velja omeniti sistem za samodejno vožnjo na avtocesti, visoko zmogljive LED žaromete z 1,3-milijona mikro zrcalc, električno izvlečne kljuke ter opcijska električno pomična stranska vrata za maksimalno udobje pri vstopanju in izstopanju iz avtomobila.

Koliko bo treba zanju odšteti?

Avtomobili prestižnih znamk nikoli niso prav poceni, električni pa tudi ne, zato je jasno, da tudi linija EQB ne spada ravno med diskontne izdelke. Vseeno pa lahko v kategorijo tistih, ki za plačan denar ponujajo največ, uvrstimo razred EQB, ki pred upoštevano eko subvencijo stane 57.900 evrov (različica 250), EQB 300 4matic zahteva pet tisočakov več, vrh ponudbe pa predstavlja EQB 350 4matic za 65.900 evrov.

Električnega razreda S pod stotimi tisočaki ne boste dobili, najcenejši EQS 350 namreč stane 105.900 evrov. Večja baterija in 30 kilovatov več moči stane dodatnih 14 tisočakov, prvi s štirikolesnim pogonom je EQS 450 4matic pa že 122.900 evrov. EQS 580 4matic ima ceno 151.900, športno nastrojeni AMG 53 4matic pa 170.900 evrov.

Oznake:

Morda vam bo prav tako všeč